Disclaimer


aku hanya insan biasa, and im not a dietitian, so far atkins suits me,..i lost 6kgs in 42days,..riceless days but tahap metabolisma setiap org tidak sama,..Atkins best for me but it doesnt mean it best for you. But its nice that ATKINS provides some guidance. bg akak diet adalah ubah tabiat makan dan gaya hidup, anda buat, anda dapat!!! blog ini adalah catatan pengalaman peribadi sahaja

I CLICK, U CLICKS, CLICKS, TQ TQ. MUCHO GRACIAS!!!

Followers

DISCLAIMER ;

this is my personal journal and food diary , how i keep my track, a journey to lose weight, to get my ideal weight, BMI, my own passion and experience with . whatever you do, please consult your doctor first. atkins suits me but it doesnt mean it work for u.follow my diet is at your own risk.

Wednesday, August 18, 2010

Oh! 8 Ramadhan 1431H

sahur :
omellete sayur
(2biji telor nutriplus+pepper+1hotdog+kobis)
+1tbs mayonis+2sudu oat

berbuka:

1tamar
500ml green tea
sayur lemak taugeh+kobis+udang (ni semangkuk akak punya)
2ekor kembung panfried (sekor utk myoliza, sekor utk mysis)
1/2 senduk nasi putih, x der dlm ini gambar, amik adik punya laa,.;D
akak punya beras perang tak ditanak...
onde-onde...ni pantang singgah gerai ramadhan depan umah,..hari ni gatal nak menyinggah
so terbeli laa,..onde-onde,..tu pun sbb singgah 1 gerai jer,..kalau round 10gerai,..mau 10 jenis akak beli,kann,huhu

********
amaran kerajaan malaysia:
onde-onde dilarang dlm atkins, gula melaka  manis  dan bertepung,huhu
masak lemak sayur,jgn hirup kuah noo,..
sungguh x elok utk dicontohi , tau
jika anda baru berjinak2 dalam atkins,..jgn tiru amalan makan diatas
ok,..get back on your right track,
akak ade kad hijau tau,..hehe ;D

 


Posted by Picasa

2 comments:

  1. salam kak.
    saya sgt down skrg. ;(
    saya da try diet nie, tp x berjaya and plus sy da sebarkan maklumat nie semua kat kawan2 class..
    as a result. saya makin naik and kwn2 saya plak makin kuruss.. stress nya. berat saya skrg 55kg and tinggi 160 cm. mmg x dinafikan saya byk kantoi. setiap hari saya tahan. then atlast malam, saya makan biskut and nescafe.
    kepala asek fikir nak ngunyah je.. cemana ye nak bg saya motived balik? semua suar and baju saya da makin ketat... huhu.. cemana sya nak start balik? ape menu yg perlu saya makan? saya mmg da x amek nasik dekat setahun.tlg kak ;(

    ReplyDelete
  2. salam, carissa
    you mana gemuk, with height 1.6m,55kg...its normal,laaa....why u down,..confused akak!
    dah setahun x makan setahun,wow! but actually, even x makan nasik, doesnt mean berat turun,..if u mkn roti,biskut,mee or beehon,,itu semua adik beradik nasik,..and klau nak kurus x boleh makan manis2 or minum air manis, say no to gula too...if not, carbs craving...coz sugar spike and inbalance of insulin level.sbb tu kita mmg nak mengunyah and ade idea jerr nak makan x berhenti2...so kurangkan gula dlm makanan, lebihkan gula dlm senyuman.selamat beramal!chaiyok! chaiyok!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...