Disclaimer


aku hanya insan biasa, and im not a dietitian, so far atkins suits me,..i lost 6kgs in 42days,..riceless days but tahap metabolisma setiap org tidak sama,..Atkins best for me but it doesnt mean it best for you. But its nice that ATKINS provides some guidance. bg akak diet adalah ubah tabiat makan dan gaya hidup, anda buat, anda dapat!!! blog ini adalah catatan pengalaman peribadi sahaja

I CLICK, U CLICKS, CLICKS, TQ TQ. MUCHO GRACIAS!!!

Followers

DISCLAIMER ;

this is my personal journal and food diary , how i keep my track, a journey to lose weight, to get my ideal weight, BMI, my own passion and experience with . whatever you do, please consult your doctor first. atkins suits me but it doesnt mean it work for u.follow my diet is at your own risk.

Wednesday, April 13, 2011

Oh! Phase 3 - The Objective of Pre-Maintenance

Pada saat anda berpindah ke Tahap 3 dari Diet Atkins, anda telah dengan jelas belajar bagaimana untuk mengendalikan nafsu makan anda dan mungkin lebih besar menikmati pelbagai makanan karbohidrat. Terbaik semua, anda hanya 10 pound dari berat tujuan anda. Sekarang, selain untuk mengucapkan selamat tinggal kepada mereka pon akhir lemak berlebih, saatnya untuk mengenalpasti toleransi anda secara keseluruhan untuk karbohidrat-serta makanan yang anda boleh dan tidak boleh menangani-dalam rangka menjaga berat badan baru anda. Pencapaian ini lima tujuan akan membawa anda ke tempat yang luar biasa-secara kekal ramping.




Objektif 1: Kehilangan terkini 10 Pounds-Perlahan



Ketika datang untuk shedding berat badan terkini, lambat pasti lebih baik. Anda sengaja akan mengerem laju penurunan berat badan semasa anda secara berperingkat bergerak ke arah cara tetap makan. Ini mungkin memerlukan beberapa bulan untuk mencapai berat tujuan anda, kehilangan mungkin hanya setengah pon seminggu. Dan itu bagus, kerana ini santai mengatakan tubuh anda, "Ini benar-benar alami." Keras kerana mungkin, tetap fokus pada proses-hal itu akan menyebabkan hasil yang diingini. Jika anda terburu-buru untuk menumpahkan pon sial terkini, anda tidak pernah dapat belajar apa yang perlu anda ketahui untuk menjaga mereka pergi untuk selamanya.



Objektif 2: Uji Toleransi carb anda



Dalam Berat Badan berterusan (OWL), anda menemukan ambang karbohidrat anda, dikenali sebagai anda Karbohidrat Level untuk Kehilangan (CLL). Ketika anda pertama kali pindah ke Pra-Penjagaan, anda akan mempelajari apakah anda dapat mendorong jumlah yang sedikit lebih tinggi apabila anda memperlambat laju penurunan berat badan anda. Beberapa orang dapat meningkatkan jumlah itu secara signifikan; orang lain tidak boleh bergerak atau boleh bergerak hanya sedikit lebih tinggi. Untuk mengetahui, meningkatkan asupan karbohidrat harian anda dengan penambahan sebanyak 10 gram Karbohidrat bersih setiap minggu atau setiap beberapa minggu. Jika warung penurunan berat badan dan / atau kelaparan yang melampau atau kembali ngidam, mundurlah 10 gram. Anda mungkin mendapati bahawa CLL anda ditemui di OWL adalah di mana anda perlu tinggal sampai anda kehilangan semua kelebihan berat badan anda.



Objektif 3: Uji Toleransi anda untuk Makanan Tambahan



Dalam Pra-Penjagaan, anda akan memiliki kesempatan untuk memperkenalkan kembali makanan karbohidrat keseluruhan yang telah di luar batas sampai sekarang. Mereka muncul pada tiga anak tangga atas Tangga carb: buah lebih tinggi di karbohidrat, sayur-sayuran tepung dan biji-bijian. Beberapa orang boleh makan semua makanan ini, yang lain boleh makan hanya beberapa, makan hanya dalam jumlah yang kecil atau makan mereka jarang. Lain mendapati bahawa mereka melakukan yang terbaik saat mereka hanya tinggal jauh dari makanan tinggi karbohidrat yang mungkin menyebabkan berat badan semula atau membuat sulit untuk tetap memegang kendali. Dalam Tahap 3, anda akan belajar apa yang berjaya-dan apa yang tidak bekerja-untuk anda.



Objektif 4: Cari ACE anda



Setelah anda mencapai berat badan tujuan anda, anda akan mengucapkan selamat tinggal kepada CLL anda ketika anda berusaha untuk menjaga keseimbangan-yang bererti tidak kehilangan atau kenaikan berat badan. Ini nombor baru anda Atkins Karbohidrat Equilibrium, atau ACE, untuk nombor pendek dari gram Karbohidrat Net Anda boleh mengambil setiap hari tanpa mendapatkan atau kehilangan berat badan. Ini mungkin hanya 5 gram di atas anda CLL atau mungkin 20 atau 30 atau lebih gram yang lebih tinggi. Seperti CLL anda, itu adalah angka yang sangat peribadi.



Objektif 5: Memelihara Kawalan anda dan Badan anda



Setelah anda menemukan ACE anda, tujuan akhir anda sebelum berpindah ke Tahap 4, adalah untuk menahan berat badan stabil anda selama satu bulan. Untuk melakukannya, tinggal di atau tepat di bawah anda ACE dan berat badan anda perlu stabil. Selama ini gladi resik untuk Lifetime Penjagaan, anda boleh terus mendaki Tangga carb dan memperkenalkan makanan baru-selama anda tidak pergi di atas ACE anda, namun perhatikan baik untuk berat badan dan nafsu makan anda. Jika makanan menghidupkan ngidam lama atau membuat anda lapar untuk karbohidrat lebih, berundur segera.



Perlu diingat bahawa tujuan anda adalah bukan hanya untuk menurunkan berat badan, tapi untuk mempertahankannya-dari sekarang. Itulah yang Pra-Penjagaan adalah semua tentang. Anda menyempurnakan kebiasaan makan anda selama tahap ketiga sehingga mereka menjadi automatik dan anda meneruskan ke tahap akhir Atkins-juga dikenali sebagai sisa hidup anda.



sumber: http://www.atkins.com/program/phase3/ObjectivesofPre-Maintenance.aspx

sorry,kalau bahasa kaya indon bunyinya,..pakcik google tolong translate,kan,..;D

3 comments:

  1. liza, awk dah phase brape skrg? tgk dah semakin kecik..kempis je perut..
    brape lama nk stay kat induction eh? jauh lg perjalanan lea ni..

    ReplyDelete
  2. hi,aullea..

    berat sy skrg 54kg,..target 50kg,ntah bila nk dpt..skrg dh masuk phase 3,laa,..slow2 utk ke 50kg,..

    berat aulea brp skrg? induction & owl phase2 kena buat sehingga 5kg nk capai berat ideal or target berat, dan bila berat maintain statik dlm masa sebulan x berubah, so boleh bertukar to phase 3.pre maintenance.

    ReplyDelete
  3. salam kak..
    saya dh ikut diet ni 3 mnggu..
    mnggu pertama trun 5kg..
    mnggu ke2-mniggu ke3, xtrun2 lak kak..
    hehe
    ms akak ikut phase 1 akak slalu kantoi x?hehe
    tq..(^_^)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...