Tuesday, October 19, 2010

Oh! Tak tau nak makan ape...no idea?

ok,..pada sesapa yg baru nak cuba2 berdiet ATKINS,..mesti buntu kan,..
kalu tak makan nasi nak makan apa...???
sebenarnya macam2 boleh makan yg penting low carbs,..kurang karbo iaitu KURANG KARBOHIDRAT..

kalu no idea, menu apa nak makan,..boleh jengok2 menu apa yang akak makan selama 115hari tanpa nasi pada posting yang lepas,..and kalau tak berkenan jugak leh cuba terjah blog kak rahimah, kt SINI. yerlaah,..selera setiap orang tak sama kan. walaupun kak rahimah amalkan diet kalori ikut TBL Jillian Jill,..tapi kalau tengok pemakanan dia pun lebih kurang ATKINS jugak,..LESS CARBO!

macam2 menu kat rahimah masak,..and mostly menu yg diposting for dinner yg memang less karbo,..sebab makan malam tak digalakkan amik tinggi karbo! rajin2 laah terjah blog dia yer,..banyak info jugak pasal diet yang sihat.

tranformasi KAK RAHIMAH
TERUJA TAKK???
feel free to visit her blog, http://jomkurustoday.blogspot.com/

OBESITI SIFAR UNTUK SEMUA
SHARING IS CARING ;D

14 comments:

  1. banyaknya dia turun . bestnya.

    ReplyDelete
  2. nh,
    yup,teruja kan,..dgn diet seimbang kita tetap bleh kurus tanpa pil diet.
    nak dgn tidak jer kan,..sayang lemak or sayang diri. itu kena tanya hati masing2.huhu

    ReplyDelete
  3. myoliza dah pernah cuba atkins adik Dzul ke? Kalau dah, menjadi x? perlu exercise ke?

    ReplyDelete
  4. arini 21/10, tepat jam 12tghari aku telah mengkantoikn diri (x sempat capai ketosis 2 weeks sbb baru 7 hari) dgn memakan aiskrim,nugget ayamas dan kek secret resepi... yg hairan, aiskrim dlm calung tu mkn 1 dh rasa perut ni mcm melantak 2 pinggan nasi!

    ReplyDelete
  5. zen L,
    yup with atkins akak berjaya turun 11 kg selama 115 hari,strictlt atkins! kan copy apa yg akak makan at previous posting, start 7/3/10 berat b4 66kg,..now 55kg,..berat [alaing ringan dicapai 52kg,...skrg prelife maintenance,..kdg2 ade gak cilok, [mentang2 dh kurus,,ahaks!,,,jgn tiru yerr...buruk perangai kan,}

    ReplyDelete
  6. apok!..huhu mmg x der sapa pun nak halang or marah apa yg awk nak makan,..pilihan masing2 sbb kita hanya manusia biasa yg ade nafsu makan!...dugaan dn cabaran bukan sbb makanan tapi diri kita sendiri!

    ReplyDelete
  7. arini sy istiharkan sbg hari kekalahan...no control on taking a food, smua bedal.. start pg dh cantek telor separuh masak 2 biji, tghari kantoi sbb xde lauk nk mkn byk2... sok start blk nk capai misi 80KG...

    ReplyDelete
  8. apok!
    chaiyok! chaiyok! apok boleh!
    and sebut 3x, GEMUK ITU HODOH! GEMUK ITU HODOH! GEMUK ITU HODOH! GOOD LUCK APOK!


    ***akak pun hari breakfast makan roti goreng kacang..huhu, mak masak [alasan kan]

    ReplyDelete
  9. thank akak. sy tgh nak cuba ni. tp tkt la kalau2 x turun berat ke. akak exercise sekali ke?

    ReplyDelete
  10. slm..kak, saya baru nak cube diet ni..baru 2 ari..tapi rase badan lemah gak..sometimes rase nak pitam..normal ke kak?

    ReplyDelete
  11. anon,..
    yup normal,..insyaallah after 3 hari awk akan rasa cergas!

    ReplyDelete
  12. kak, saya termkn ayam dgn cili sos. ada efek ke? saya ada buat blog. harap2 akak boleh tgk2 n tegur kalau ada silap. tq

    ReplyDelete
  13. zen L, yup, sos x boleh. but diff people will get diff result due to metabolic rate,age and gender. gd luck!

    ReplyDelete
  14. sos contains high sodium and high carbs, check label yer, ;D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...