Disclaimer


aku hanya insan biasa, and im not a dietitian, so far atkins suits me,..i lost 6kgs in 42days,..riceless days but tahap metabolisma setiap org tidak sama,..Atkins best for me but it doesnt mean it best for you. But its nice that ATKINS provides some guidance. bg akak diet adalah ubah tabiat makan dan gaya hidup, anda buat, anda dapat!!! blog ini adalah catatan pengalaman peribadi sahaja

I CLICK, U CLICKS, CLICKS, TQ TQ. MUCHO GRACIAS!!!

Followers

DISCLAIMER ;

this is my personal journal and food diary , how i keep my track, a journey to lose weight, to get my ideal weight, BMI, my own passion and experience with . whatever you do, please consult your doctor first. atkins suits me but it doesnt mean it work for u.follow my diet is at your own risk.

Thursday, November 17, 2011

Oh! Mari kita Motivasi sebentar...

ni myoliza copy dr DrInspirasi...Tips or Formula Kejayaan,...ni tips Mal Emery ,..Your Right To be Rich.
tapi pada akak implikasi nye sama jer,..utk mencapai kejayaan dalam apa2 bidang dan matlamat yg kita nak capai....so kita leh tukar Tips ni kepada Formula Kejayaan untuk Kurus.

ok,..nii tips nye,..baca betul and amalkan.

1. Tentukan perkara yang anda ingin perolehi dan pastikan ianya jelas. Tulis ianya secara jelas dan baca sebanyak 3 kali sehari. Pastikan matlamat yang anda tulis itu meliputi segala aspek dalam kehidupan anda seperti bisnes, KESIHATAN, hubungan dan lain-lain. Pastikan matlamat anda dibantu dengan imaginasi. Guna imaginasi anda untuk membayangkan impian anda. Ketahuilah, kita menarik apa yang kita fikirkan dan fokus.




2. Percaya anda dapat mencapainya dan sanggup untuk membayar harga kepada kejayaan tersebut.



3. Ambil tindakan untuk memastikan ianya berjaya direalisasikan. Ambil tindakan!



4. Model atau meniru seseorang yang telah berjaya dalam perkara yang anda ingin capai. Contohnya, perkara apakah yang telah dibuat oleh mereka untuk menjadi KURUS, kaya atau bisnes. Bagaimanakah bentuk pemikirannya? Aktiviti senaman bentuk bagaimanakah yang dibuat oleh mereka untuk kekal sihat dan cergas dan lain-lain. Anda boleh model bukan sekadar daripada seorang tetapi daripada beberapa orang.



Itulah 4 langkah formula kejayaan daripada Mal Emery.
 
PS.yg word KURUS tu akak tambah...;D
 
selamat beramal yer,...azam,tekad dan tabah.pasti berjaya.

3 comments:

  1. salam kak ...saya baru jer start atkins, induction lagi ni..meh laaa jenguk2 blog saya kak..kalau2 salah menu saya, tolong laaa betulkan ..saya banyak refer akak punya blog utk cari menu2 yang sesuai..

    ReplyDelete
  2. Ahaaa.... rasa2nya amat baik utk dicuba ni...

    Tq for the tips..!

    ReplyDelete
  3. ida,..
    selamat beratkins,..dgn atkins pasti boleh.!!!
    chaiyok!chaiyok!

    tinta: motivasi yg bagus kan.kalau nak kurus,..kena sebut GEMUK ITU HODOH 3X,..TIAP-TIAP HARI BILA BANGUN DR TIDO. TU PETUA AKAK DULU...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...